Nyheter for aktivister

Fremtiden avhenger av deg!

Du må ikke sove!

Posted by Fredsvenn den januar 18, 2013

Youtube: Chanson om Verdun

Youtube: Finn Coren «Besøk»

Besøk…

God aften, venn.
Jeg ser du kommer atter.
Du ville tale litt med meg i kveld.
Du ville høre mine fottrinn og min latter
å se om allting gikk meg riktig vel…

Du vet så godt
at jeg er alltid trofast.
Og du kan komme når du vill til meg.
I mine tanker er du evig bofast.
Der har jeg bygget opp et hus til deg.

Det hender
når jeg sitter ensom inne
at jeg blir nesten lykkelig forde
en stor og stille fred går gjenom sinnet.
Da vet jeg hvem det er
Som drar forbi…

Du går forbi
og kaller sakte på meg.
Og det gjør godt å vite det er du.
I disse dager kan din stemme nå meg
den er det eneste som når meg nu.

Ja du kan være sikker.
Jeg skal komme.
En aften når du søker meg igjen.
Da skal jeg legge sammen alle bøker
og reise meg
og følge deg
min venn….

Jens Bjørneboe

Legg igjen en kommentar

 
